شبکه های اجتماعی

تفاوت impression (ایمپرشن) و reach (ریچ) در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

اگه اهل آماربازی و تحلیل آماری پیج اینستاگرامتون بوده باشید، حتما بارها عبارت impression و reach رو مشاهده کردید و تفاوت این دو رو به طور دقیق متوجه نشدید. اگر هم نمی دونید که چطور می شه آمارهای اینستاگرام رو مشاهده کرد کافیه به آموزش مشاهده آمار بازدید پست های اینستاگرام سری بزنید.

توی بعضی از وب سایت ها دیدم به قدری این ماجرای ایمپرشن و ریچ رو سخت و بزرگ کردن که نه تنها کمکی به فهم ماجرا نمی کنه بلکه بیشتر افراد رو گمراه می کنه.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

معنا و مفهوم این دو عبارت خیلی ساده هست:

Impression یعنی تعداد کل بازدیدهای یک پست و reach یعنی تعداد کل بازدیدکننده های یک پست. به همین سادگی!

اما قسمت جالب ماجرا اینجاست:

به دلیل اینکه بعضی از افراد، یه پست رو چندین بار به دلایل مختلف مشاهده می کنن، همیشه میزان ایمپرشن بیشتر از ریچ هست. 

بذارید براتون مثالی بزنم. شما یک پستی رو در اینستاگرام منتشر می کنید و من پست شما رو یکبار ساعت 8 صبح، یکبار ساعت 2 بعد از ظهر و یک بار ساعت 20 شب می بینم (یعنی من یک نفر، مجموعاً سه بار می بینم). در واقع من برای شما 1 ریچ و 3 ایمپرشن آوردم.

امیدوارم تفاوت این دو مورد رو تونسته باشید به سادگی درک کنید.

پیج اینستاگرام میلاد صادقیان

میلاد صادقیان

فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع و اهل و ساکن استان گیلان و علاقمند به مباحث وب، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ (سئو) و طراحی گرافیک هستم و تفریح من در اوقات فراغت، وبگردی و عکاسیست. علایقی که سالها همراه من بوده و هنوز هم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.