شبکه های اجتماعی

آمار تعداد بازدید از صفحه اینستاگرام را چگونه مشاهده کنیم؟

دیدن آمار تعداد بازدید پست در اینستاگرام

نکات برگزیده مطلب
  • پس از مشاهده آمار تعداد بازدید از صفحه اینستاگرام به چیزهایی پی می برید که تابحال نبرده اید.
  • اطلاعات آماری اینستاگرام برای همه صاحبان پیج های تجاری اینستاگرام ضروری هست.
  • برای دیدن تعداد لایک ها و ویو اینستاگرام خود به این آمارگیر نیاز دارید.

مشاهده آمار تعداد بازدید از صفحه اینستاگرام یکی از لذت بخش ترین قابلیتی هست که اینستاگرام در اختیارمون قرار داده. وقتی نتیجه تولید محتوای عالی خودتون رو در قالب اطلاعات آماری اینستاگرام و با جزئیات و به صورت حرفه ای مشاهده می کنید، طبیعیه که شدیدا از این موضوع خوشحال بشید. البته بستگی به این داره که آمارها چه نتایجی رو نشون بدن و نحوه دیدن بازدیدکنندگان پست اینستاگرام چطور و در چه وضعیتی باشه. یکی از پربازدیدترین سوالاتی که کاربران از من در مورد اینستاگرام می پرسن این موارد هست:

  • من از کجا بفهمم پست های اینستاگرام من چندبار دیده شدن؟
  • دیدن تعداد بازدید پست در اینستاگرام چطور انجام میشه؟
  • چگونه ویو اینستاگرام را ببینیم؟
  • چگونه تعداد لایک ها را ببینیم؟
  • چگونه اطلاعات بازدیدکنندگان پست اینستاگرام را ببینم؟
  • پست ها چندبار سیو شدن؟
  • چندبار به اشتراک گذاشته شدن؟
  • چند نفر از اکسپلور وارد پیج شدن؟
  • چند نفر من رو آنفالو کردن؟
  • چند نفر فالو کردن؟
  • چند درصد فالوورهای من مرد و چند درصد زن هستن؟
  • چه ساعاتی از شبانه روز فالوورهای من بیشتر توی اینستاگرام حضور دارن؟
  • چه روزهایی در هفته فالوورهای من بیشتر توی اینستاگرام هستن؟
  • بیشتر فالوورهای من از کدوم کشورها هستن؟
  • فالوورهای من اهل کدوم شهرها هستن؟
  • محدوده سنی فالوورهای من چقدره؟

و کلی سوالهای دیگه که باعث شد این آموزش تصویری رو برای مشاهده اطلاعات آماری اینستاگرام تهیه کنم و امیدوار باشم که پاسخ سوالاتتون رو بگیرید.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

اما دوستان گلم قبل از هرچیزی سه نکته رو لازمه که بگم:

مورد اول

اینستاگرام آمار رو به صورت کلی ارائه داده. یعنی شما با آمار بازدید از پیج اینستاگرام که قراره بهتون استخراجش رو آموزش بدم، نمی تونید متوجه بشید که به عنوان مثال فالوور شما به نام مریم، اهل کجاست، چند سال داره، چه زمانی شما رو فالو کرد، کی آنفالو کرد، کدوم پستتون رو به اشتراک گذاشت و غیره. می دونید چرا؟ چون اینکار نقض حریم شخصی افراد محسوب می شه. به من و شما چه که مریم اهل کجاست و چرا آنفالو کرد؟ به خود مریم مربوطه. پس به آمارها مریم وار نگاه نکنیم. ما دنبال آمار کلی هستیم که بفهمیم روند کارمون درست پیش میره یا نه و اینکه آیا پیج ما خاطرخواه داره یا خیر. اگر نداره سعی کنیم که داشته باشه و اگر هم داره چه بهتر، سعی می کنیم که بیشتر از قبل ارتقاش بدیم. ما قراره از این آمارها کمک بگیریم تا نحوه فعالیتمون رو باهاش تنظیم کنیم.

مورد دوم

این مورد در واقع یه خبر بد برای کسانی هست که پیجشون قفل یا پرایویت (private) هست. چون این افراد نمی تونن از قابلیت آمار اینستاگرام بهره ببرند. ببخشید که این خبر بد رو بهتون می دم. اگه آمار اینستاگرام براتون مهمه چاره ای جز پابلیک کردن یا عمومی کردن پیجتون ندارید. اگر هم قفل بودن پیج براتون مهمه که باید دور آمار اینستاگرام رو خط بکشید. حداقل تا لحظه نگارش این نوشته، روال و نحوه دیدن بازدیدکنندگان پست اینستاگرام به این صورت بوده. می شه دعا کرد در آینده روندش تغییر کنه و منم این خبر خوش رو بهتون بدم. ولی خیلی نباید امیدوار بود. متاسفانه حدس من این هست.

مورد سوم

طبق گفته اینستاگرام، این اعداد و ارقامی که در اطلاعات آماری اینستا گزارش می شه تقریبی هست و ممکنه کمی بیشتر یا کمتر از میزان محاسبه شده باشه. بنابراین وقتی مثلاً عدد 100 رو مشاهده می کنید به این معنا نیست که دقیقا 100 بوده. ممکن هست 95 یا 110 باشه. پس این میزان خطا رو هم حتماً در نظر داشته باشید و به آمارها با دید کلی نگاه کنید.

فعال کردن آمارگیر و شمارنده آمار بازدید پست اینستاگرام

ما چیزی به نام فعال کردن آمارگیر اینستاگرام نداریم. در واقع برای اینکه قابلیت محاسبه و مشاهده آمار رفت و آمدها و اتفاقات و رخدادهای درون پیجتون فعال بشه و این رخدادها ثبت بشن لازمه که پیجتون رو تجاری یا بیزینس کنید. با تجاری کردن اکانت اینستاگرامتون، همونطور که از اسمش پیداست، پیج شما تجاری شده و قابلیت‌هایی در آن گنجانده می شه که مختص کسب و کارها و فعالان تجاری فضای مجازی هست. در واقع به همین خاطر هست که اینستاگرام به پیج های پرایوت اجازه تجاری شدن نمی ده و اون ها رو مجبور می کنه تا پیج رو عمومی و پابلیک کنند. چه معنی داره که یک کسب و کار، به جای تبلیغات و ارتباطات، بیاد خودش رو قرنطینه و ایزوله کنه و دسترسی کاربرانش رو ببنده؟ پس پیج هایی که به اهداف تجاری ساخته می شن نباید پیجشون رو پرایویت کنند.

تجاری کردن پیج کاملاً رایگان هست و خیلی ساده قابل انجام هست. بعد از تبدیل کردن پیج ساده اینستاگرام به پیج تجاری یا بیزینس، امکان قرار دادن شماره تلفن همراه یا ثابت در پروفایل یا بیو فراهم می شه و همچنین می تونید آدرس محل سکونت یا کسب و کار خودتون  و ایمیل خودتون رو وارد کنید تا کاربران با کلیک روی اون ها بتونن به بخش‌های مربوطه دسترسی داشته باشند و در سریعترین زمان با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین بخش آمارها یا insights در پیج فعال شده که می تونید آمارهای پیشرفته پیج خودتون رو مشاهده و تحلیل کنید. در واقع بحث ما توی این نوشته همین قابلیت insights هست. پس قبل از هر چیزی ابتدا پیجتون رو تجاری کنید تا استارتش رو بزنیم و بریم برای ادامه این نوشته جذاب؛

محاسبه آمار بازدید پست اینستاگرام

آمارهای اینستاگرام از روزی که پیج خودتون رو تجاری کردید محاسبه می شه و به مرور دقیق و دقیق تر می شه. پس اگر پیجتون رو تجاری کردید و دیدید آمارها صفر هست تعجب نکنید. این سیستم نیاز به کمی زمان داره تا آمار هارو محاسبه کنه. یادتون نره که آمار پستهای قدیمی رو هم به هیچ عنوان نمی تونه محاسبه کنه. تنها آمار پست هایی رو محاسبه می کنه که بعد از فعال شدن قابلیت آمارگیر در پیجتون منتشر شدند. پس چقدر خوبه که به محض ساخت پیج اینستاگرام، سریعاً تجاریش کنیم تا از ابتدا تمامی پست ها مشمول این محاسبه بزرگ آماری اینستاگرام دوست داشتنی باشن.

دسته بندی آمار بازدید اینستاگرام

آمارهای اینستاگرام به دو دسته آمارهای کلی و آمارهای جزئی طبقه بندی می شن. آمارهای کلی یک نسخه کلی از آمارها رو ارائه می ده و آمارهای جزئی بازدید هر پست رو به صورت جداگانه برای شما نمایش می ده. ما ابتدا می ریم سراغ آپشن ها و گزینه های آمارگیر کلی که ببینیم اونجا چه خبره و چه گزینه هایی داره و هر کدوم از گزینه ها چه آمارهایی قراره به ما نمایش بدن و همینطور یک سری نمونه های تصویری رو با هم مرور می کنیم.

ورود به بخش مشاهده بازدید کنندگان پست اینستاگرام

به محض تجاری شدن پیج اینستاگرام، گزینه ای به نام insights در منوی اینستاگرام ظاهر می شه. برای نمایش آمارهای کلی پیجتون باید وارد این گزینه بشید.

به محض وارد شدن سه تب یا سربرگ می بینید با این عنوان ها:

  • CONTENT
  • ACTIVITY
  • AUDIENCE

این سربرگ هارو به ترتیب بررسی می کنم و قابلیت هاشو معرفی می کنم.

معرفی سربرگ content در بخش insights

در این سربرگ بخش جالبی به نام posts داره. با کلیک روی گزینه see all می تونید آمارهایی در مورد مقایسه پستهایی که تابحال منتشر کردید ببینید. 

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

به عنوان مثال طبق تصویر زیر، من تنظیم کردم که تمامی تصاویر دو سال قبل رو از نظر تعداد لایک با هم مقایسه کنه تا بفهمم کدوم یک از پست های من لایک بیشتری داشتن و کدوم لایک کمتر، تا مجبور نشم برم دونه دونه لایک پست ها رو بررسی کنم.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

اعدادی که روی این عکس می بینید تعداد لایک هر پست رو نشون میده.

حالا شما می تونید خیلی کارهای دیگه با تنظیمات این بخش بکنید. می تونید بگید فقط پست های یک محدوده زمانی خاص رو تحلیل کنه. یا پست ها رو بر اساس میزان اشتراک گذاری یا ذخیره شدنش توسط کاربران تحلیل کنه. یا حتی می تونید مشخص کنید که پست ها بر اساس میزان کامنت ها، کلیک روی گزینه ایمیل پروفایل از هر پست، میزان انگیجمنت ها، فالو ها، کلیک روی مسیریاب آدرس از هر پست، میزان بازدید از پست ها، میزان بازدید از پروفایل از هر پست، میزان reach یا همون بازدید یکتا، میزان کلیک شدنشون رو سایت تون پس از مشاهده هر پست و غیره تجزیه و تحلیل بشن.

معرفی سربرگ activity در بخش insights

آمار بخش discovery در اینستاگرام

این بخش به ما می گه که چه تعدادی از افراد در چه بازه زمانی محتوای ما رو مشاهده کردن (معمولا این آمار بر اساس هفت روز اخیر محاسبه می شه). در این بخش دو گزینه reach و impressions مشاهده می شن که معنای متفاوتی دارن.

معنی reach : تعداد افرادی که پست های شما رو دیدن.

معنی ایمپرشن : تعداد بازدیدهایی که از پست های شما شده.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

 

همیشه تعداد ایمپرشن از تعداد reach بیشتره. دلیلش هم اینه که بعضی از افراد همیشه بعضی از پستها رو بیشتر از یکبار می بینن.

در مثال ما، تعداد reach در مقایسه با هفته قبلش 40 تا کاهش داشته و ایمپرشن هم 29 تا. به همین دلیل این اعداد به صورت منفی نمایش داده شدند.

آمار بخش interactions در اینستاگرام

در این بخش که به معنای اثرات متقابل یا همون بازخوردهای متقابل از سمت کاربران هست، می تونید مشاهده کنید که در بازه زمانی یک هفته ای چندتا اینتراکشن داشتید. اینتراکشن ها شامل دو مورد نمایش پروفایل و کلیک های سایت هست. یعنی به شما میگه که در طول یک هفته، پروفایل شما چه تعداد مشاهده شده و چند نفر روی لینک سایتتون کلیک کردند (البته در صورتیکه لینک سایتتون رو در بیو پیج قرار داده باشید).

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

همینطور به صورن نموداری می تونید مشاهده کنید که در کدوم یک از روزهای هفته، اینتراکشن بیشتر هست. در این بخش هم مثل بخش قبلی، اینستاگرام آماری رو در مقایسه با هفته قبلش نمایش می ده. طبق این مقایسه، میزان بازدید از پروفایل نسبت به هفته قبل 22 تا کم شده اما تعداد کلیک روی سایت در مقایسه با هفته قبل هیچ تغییری نداشته و به همین خاطر عدد 0 رو نمایش می ده.

 

معرفی سربرگ audience در بخش insights

آمار رشد (growth) پیج اینستاگرام

اینستاگرام در این بخش آمار فالو یا آنفالو شدنتون رو نمایش می ده. همونطور که مشاهده می کنید تعداد کل فالوورهای پیج 27428 نفر هست. عدد منفی 57 نشون می ده که نسبت به هفته قبل، 57 نفر از تعداد کل فالوورهای ما کم شده. اگر روی نمودار کلیک کنید اطلاعات کاملتری رو نمایش می ده. ما با کلیک روی نمودار، تاریخ 17 May رو به طور مثال انتخاب کردیم. در بخش overall ، یعنی بخش آمار کلی، سیستم داره مقدار منفی 16 رو نمایش می ده. هر زمانی این عدد منفی باشه به این معناست که تعداد فالوورهای شما در تاریخ انتخاب شده به اون میزان کمتر شده.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

 

ما عدد منفی 16 رو مشاهده کردیم چرا که 17 نفر ما رو آنفالو و 1 نفر ما رو در تاریخ 17 May فالو کرده که در نتیجه به این معناست که ما در این تاریخ 16 فالوور از دست دادیم. به همین صورت می تونید با کلیک روی نمودار، آمار تاریخ های متفاوت رو ببینید. در این بخش شما تنها می تونید آمار عددی رو ببینید و همونطور که توضیح دادم، نمی تونید متوجه بشید که چه کسی شما رو آنفالو کرده. گرچه فالو کردن ها کاملا واضح هست و برای شما نوتیفیکیشن ارسال می شه.

آمار مکان های برتر (top locations) پیج اینستاگرام

در این بخش به راحتی می تونید مشاهده کنید که اکثر فالوورهای شما از کدوم کشورها و شهرها هستند. 

در نمونه ما، 33 درصد اهل تهران، 6 درصد اهل رشت، 3 درصد اهل مشهد و لاهیجان و اصفهان حدود یک درصد فالوورهای مارو تشکیل می دن. مقادیر بیشتر نمایش داده نشده چرا که این بخش تنها لوکیشن های برتر رو نمایش می ده.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

همچنین طبق نمونه، با کلیک روی گزینه کشورها (countries) به راحتی آمار کشورها هم قابل مشاهده خواهد بود.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

آمار محدوده سنی (age range) فالوورهای اینستاگرام

در این بخش می تونید از محدوده سنی فالوورهاتون مطلع بشید. اگر این بخش رو بر روی all تنظیم کنید، به شما محدوده سنی تمامی فالوورها رو نمایش می ده. با این حال می تونید به طور جداگانه مشاهده کنید که محدوده سنی فالوورهای مرد یا زن در پیج شما چقدر هست. 

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

به عنوان مثال در پیج نمونه ما، حدود 43 درصد از فالوورهای ما در محدوده سنی 25 تا 34 سال هستند (بیشتر فالوورهای ما در این محدوده سنی قرار دارن) و 25 درصد در محدوده 35 تا 44 سال و 15 درصد هم در محدوده 18 تا 24 سال هستند و الی آخر. به همین سادگی می تونیم محدوده سنی فالوورهارو هم مشاهده کنیم. 

حالا بریم سراغ جنسیت فالوورها !

آمار جنسیت فالوورها (gender) در اکانت اینستاگرام

در این بخش با یک نمودار دایره ای ساده و واضح، نسبت آقایان و خانم های پیج مشخص شدند. در پیج نمونه ما، 21 درصد زن و 79 درصد مرد هستند.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

مشاهده آمار ساعات و روزهای هفته پر بازدید پیج اینستاگرام

یکی از امکانات فوق العاده کاربردی و مهم در بخش آمارگیر اینستاگرام، نمایش زمان فعالیت فالوورهای شماست. شما از طریق ای آمارها به راحتی می تونید تشخیص بدید که فالوورهای شما در چه روزهایی از هفته و چه ساعت هایی از روز فعالیت بیشتری دارند و داخل اینستاگرام حضور پیدا می کنند. با اطلاع از این موارد می توانید انتشار پست و استوری رو مطابق با این آمارها تنظیم کنید تا احتمال دیده شدنش رو تا جایی که ممکن هست افزایش بدید.

البته به خاطر داشته باشید که بعضی از رویدادها و غیره می تونن باعث تغییر این عادتها بشن. به عنوان مثال تعطیلات سالانه یا عید نوروز و دیگر رویدادها می تونن این آمارها و زمان حضور کاربرها در اینستاگرام رو تغییر بدن. پس لازم هست به این موارد هم حتماً توجه داشته باشید.

لطفاً به تصویر زیر دقت کنید.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

مطابق تصویری که از پیج نمونه قرار دادم، با کلیک روی گزینه hours یا ساعت ها، سیستم نشون میده که در روز انتخابی (در اینجا پنجشنبه)، فالوورها بیشتر در ساعت 9 شب در اینستاگرام حضور داشتند. حالا اگه روزهای مختلف هفته رو انتخاب کنیم و آمارها رو بررسی کنیم متوجه می شیم که این تناسب تقریبا در اکثر مواقع برقرار هست. اما باید به خاطر داشته باشیم که هرچه رنگ آبی نمودار پررنگ تر باشه، یعنی حضور کاربر هم پررنگ تر و بیشتر بوده. به طوریکه در بعضی از ساعات رنگ نمودار آبی کم رنگ هست و این به معنای حضور کم کاربر در این ساعت هاست.

حالا اگر بر روی days یا روزهای هفته کلیک کنیم، سیستم به ما نشون میده که فالوورهای ما در کدوم یک از روزهای هفته حضور بیشتری در اینستاگرام دارن. ما برای پست گذاشتن لازم هست روزهایی رو انتخاب کنیم که پربازدیدتر هستند. 

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

 

اگر مجبور هستیم همه روزه پست یا استوری بذاریم، بهتر هست طبق آمار ساعت ها، ساعتی رو برای انتشار انتخاب کنیم که پر بازدیدترین ساعت هستند. در این مثال، ساعت 21 جزو پربازدیدترین ساعت هاست.

تا اینجای توضیحات مربوط به آمار کلی اینستاگرام بود. حالا قصد داریم بریم سراغ آمار جزئی پست ها و به طور دقیق آمار یک پست رو بررسی کنیم و ببینیم که چه اطلاعات جالبی می تونیم از این آمارها بدست بیاریم.

پیش از هر چیزی فراموش نکنید که ممکن هست این آمارها بعضی از شما رو اذیت و ناراحت کنه. به این دلیل که گاهاً مشاهده می شه افراد زیادی پست های شما رو دیدند اما لایک یا ذخیره نکردند و در اشتراکش با بقیه فالوورها اقدامی انجام ندادند.

لازمه این فالوورها رو در طی یک عملیات سری شناسایی و باهاشون قطع رابطه کنید (شوخی!)

ولی اگر بخوام جدی در این مورد صحبت کنم باید بگم بحث لایک نشدن پست ها موضوع مفصلی هست که سعی می کنم در یک نوشته جداگانه در موردش صحبت کنم.

مشاهده و دیدن آمار بازدیدکنندگان و تعداد بازدید پست در اینستاگرام

برای مشاهده آمار هر پست به صورت مستقل و جداگانه لازم هست روی گزینه veiw insights که زیر پست قرار گرفته کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه با تصویری مشابه تصاویر نمونه زیر رو به رو می شیم.

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

مشاهده آمار بازدید و بازدیدکنندگان از پست ها و استوری ها در اینستاگرام به طور دقیق توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

طبق این تصاویر، پست ما دارای 1027 لایک بوده و 10 کامنت دریافت کرده. 68 نفر این پست رو با دیگران به اشتراک گذاشتند و 17 نفر این پست رو با زدن دکمه save در زیر پست، سیو کردند.

همچنین این آمار نشون میده که این پست رو 6006 نفر دیدند و این پست باعث شده 49 نفر مستقیما از این پست به بخش پروفایل اینستاگرام مراجعه کنند.

میزان کل بازدید (ایمپرشن) این پست 9136 نفر بوده که از این تعداد، 7834 نفر، پست رو از طریق صفحه اصلی اینستاگرام مشاهده کردند و 73 نفر مستقیما پس از مشاهده پروفایل اینستاگرام وارد این پست شده و 57 نفر هم از طریق اکسپلور این پست رو مشاهده کردند.

قبلا توضیح دادیم که دلیل بیشتر بودن تعداد ایمپرشن از reach این هست که بعضی از افراد به دلایل متفاوت، معمولاً بیشتر از یک بار یک پستی رو مشاهده می کنن.

در انتها بخشی به نام other وجود داره که نشون می ده تعداد 1172 نفر هم از جاهای دیگه این پست رو دیدند که از جزئیات این آمار اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار نگرفته. احتمالا این آمار شامل بازدیدهایی هست که مستقیما از نتایج جستجوی گوگل و یا مشاهده مستقیم و یا مواردی از این قبیل به دست اومده.

همچنین طبق این آمار، 16 درصد از افرادی که این پست رو دیدند جزو فالوورهای ما هم نبودند. تصور کنید که تولید محتوای مناسب چقدر می تونه در جذب مخاطب موثر واقع بشه و کسانی که فالوور شما نیستند رو به فالوور تبدیل کنه. اون هم فالووهای وفادار.

برنامه یا نرم افزار دیدن بازدید پست در اینستاگرام یا آنالیز اینستاگرام

هیچ برنامه یا نرم افزاری برای مشاهده آمار اینستاگرام نه داریم و نه نیازی بهش داریم. چون همونطور که بالاتر بهش اشاره کردم، برای دیدن آمار اینستاگرام کافیه که یک پیج بیزینسی یا تجاری داشته باشید. فقط همین. هیچ نیازی به دانلود برنامه آمارگیر اینستاگرام نیست. این قابلیت چیزی هست که خود اینستاگرام در اختیارتون قرار داده.

چگونه بفهمیم چه کسانی در اکانت اینستاگرام ما هستند؟

در این مورد هم در ابتدای همین آموزش کاملاً واضح توضیح دادم. این آمارها تنها آمار عددی هستند و هدف از ارائه این آمارها از سمت اینستاگرام این هست که به شما در بهتر شدن پیج کمک کنه. نه اینکه با نمایش افراد حاضر در پیج و امثالش بین شما و اون افراد دشمنی احتمالی به وجود بیاره.

بارها از من سوال شده که چطور بفهمیم چه کسانی پست اینستاگرام ما رو چک می کنند یا چه کسانی پست اینستاگرام ما رو ذخیره کردند یا به طور کل چه کسانی اینستاگرام ما رو چک می کنند. چنین امکانی متاسفانه وجود نداره. شما تنها آمار عددی رو میبینید. یعنی یک رد پای عددی. این که اون شخص چه کسی هست به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست.

پس چرا میشه فهمید که چه کسانی استوری ما رو چک میکنند؟

این رو باید از اینستاگرام بپرسید که چرا این اجازه رو داده که بتونید افرادی که استوری شما رو دیدن مشاهده کنید. قابلیت insight اینستاگرام برای اهداف خاصی در نظر گرفته شده که بعضی از این اهداف واضح و بعضی از اهداف هم مخفی هستند و تنها تیم اینستاگرام از این اهداف باخبر هستند.

امیدوارم که این معرفی جامع بخش آمارگیر اینستاگرام بتونه باعث آشنایی بیشتر شما با این قابلیت جالب بشه و باعث بشه که با تحلیل های دقیق تر و هوشمندانه تر، پست های خودتون رو در زمان هایی منتشر کنید که بازدهی شدیدا بالاتری داشته باشه و بتونید در عرصه فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل همیشه موفق باشید و بدرخشید.

هر سوالی در این زمینه دارید از بخش نظرات با بنده مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ های لازم در زیر همین پست انتشار پیدا کنه.

پیج اینستاگرام میلاد صادقیان

میلاد صادقیان

فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع و اهل و ساکن استان گیلان و علاقمند به مباحث وب، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ (سئو) و طراحی گرافیک هستم و تفریح من در اوقات فراغت، وبگردی و عکاسیست. علایقی که سالها همراه من بوده و هنوز هم هستند.

این صفحه دارای 75 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهی بنویسید.

  1. سلام
    ممنون بابت پست مفیدی که گذاشتید
    من پیجم ریلز نداره .و همچنین در استوری گزینه ای که دیگران عکس هاشون رو با استوری من به اشتراک بزارند
    ممکنه اموزش فعال کردن این دو امکان اینستاگرام رو هم بزارید
    ممنونم

  2. سلام وقت بخیر.. میشه فهمید یه پست دقیقا چه ساعتی گذاشته شده ؟

  3. سلام ببخشید من میخوام تعداد بازدید کنندگان از پستامو به اشتراک بذارم یعنی همه ببینن چقدر بازدید داشته زیرش بنویسه مثلا انقدر بازدید داشته ممنون میشم کمکم کنید واقعا خیلی دنبال راه حل این مشکلم

    1. اینستاگرام این مورد رو معمولا تعیین میکنه. البته یک گزینه ای برای اینکار در تنظیمات هست که ممکنه فعالش کرده باشید تا نمایش نده. باید این رو غیر فعال کنید.

  4. سلام.لطفا راهنمايي كنيد..پيجم بيزينس هست..پست كه ميزارم تو ويو همه اماري نشون ميده فقط اكسپلور نشون نميده چقدر بازديد داشته..چندتا عكس از دوستان برام فرستادن تو اكسپلور رفتي..جريان چيه امار هشتگ و چيزاي ديگه هست فقط اكسپلور نيست

  5. سلام آیا هربار که خودمون از پست خودمون بازدید کنیم تعداد ویو ها بالا میره؟

  6. سلام و وقت بخیر
    من یک مشکلی دارم، اگر ممکنه جواب بدید. اکانتم تجاری بود، دیشب به خصوصی تغییرش دادم. متاسفانه الان آمار های زیر پست (Insight) نمایش داده نمی‌شن، آیا راه حلی برای برطرف کردنش وجود داره؟ باتشکر.

    1. سلام
      خیر با خصوصی شدن تمامی آمارهای سابق حذف میشن و منبعد در صورتی که مجدد اکانت رو تجاری کنید، هر فعالیتی داشته باشید آمارش ثبت میشه. روز از نو، روزی از نو.

  7. سلام وقت بخیر پیج من پرایوت هست و تعداد پستام 8تا اما برای کسانی که من رو فالو نکردن تعداد پستها رو یک نشون میده.چرا؟و برای درست کردنش چیکار میتونم بکنم؟

  8. سلام خسته نباشید. من پیجمو تجاری کردم و مقاله شمارو خوندم خیلی خوب بود. فقط یه سوال میخوام ببینم وقتی استوری میزارم یه عدد هست که خب تعداد بازدید کنندگان رو نشون میده که وقتی با فالوورا چک میکنی تعدادشون درسته ولی تو قسمت insight عدد حسابهایی که بازدید کردن یکم بیشتره . خواستم ببینم این میتونه مربوط به اینستا حالت روح باشه که فالوور با حالت روح بیاد دیده نشه ولی عدد بازدید بالا بره

  9. سلام خسته نباشید
    من چندوقت پیش تو تنظمیات اینستاگرام ور رفتم بعد خواستم آمار بازدیدکنندگان و تعداد بازدید پست رو ببینم البته پیچم تجارته،هیچی نشون نمیده،فقط تعداد لایک و سیو نشون میده
    تعداد بازدید و اکسپلور و share ،….نشون نمیده چیکار کنم برگرده به حالت قبل؟؟؟

  10. سلام خسته نباشید
    من چندوقت پیش تو قسمت تنظمیات یکم ور رفتم بعد رفتم آمار بازدیدکنندگان و تعداد بازدید پست رو چک کنم یهو دیدم همه اش‌ بجز تعداد لایک و سیو و کامنت بقیه اش خط خورده تعداد shareو اکسپلور و همه چیش خط _شده چه جوری میتوانم برگردونمش؟مهمه☹️

  11. سلام وقت بخیر
    آقا چرا مدتی است لایک های اینستاگرام یک پست از یک فرد ۱۰ هزار لایک میخوره ولی وارد قسمتی میشی که نگاه کنی کیا لایک کردن فقط ۱۰۰ نفر آخر که لایک کردن دیده میشه از ۱۰هزار لایک چرا بقیه نیستند قبلا اینجوری نبود من چندین پست را امتحان کردم با چندین حساب ولی نتیجش همین بود
    این مسئله مربوط به مخفی کردن لایک ها نیست مسئله دیگه ای است
    میدونید دلیلشو؟
    آیا روشی هست که بشه مثل قبلا همه افرادی یک پست رو لایک میکنن دید؟
    .

  12. سلام ، من پیجم تجاریه ، اما متاسفانه چند وقته کهدبه جای آمار در قسمت اینسایت فقط خط تیره گذاشتن و هیچ عددیو نشون نمیده ، مشکل از کجاست؟

      1. سلام وقت بخیر آیا بازدید از پست های خودمان هم جز آمار به حساب می آید ؟؟ یعنی اگر چند بار پستمون ببینیم در آمار تاثیر می گذارد؟؟

  13. سلام من پیجم پرایوته اما وقتی فیلمی پست میکنم تعداد ویو بیشتر از فالوئرامه .
    ممنون میشم دلیلشو بهم بگید 🙏🏻

      1. استاد درباره اینکه چرا پست ها بازدید می خوره اما لایک نمی شه مطلبی گذاشتین اگه گذاشتین لینکشو لطف می کنید

      2. سلام تعداد کلی رو بعضی پیجا بالای صفحه میزنه میشه دید در یک هفته مثلا ۱۰۰نفر دیدن اما بعضیپیجا نمیزنه

  14. سلام
    ببخشید یکی از پیج هام که از 2018تا الان امار رو ب رشتی داشته در همین اواخر روزی حدودا200فالور نشون می داد و 40*50تا آنفالو کلا نمودار زیاد پایین نمیرفت بین صد و سیصد
    ولی چند روز پیش تفاضل فالور از انفالو 156 به منفی ۱۲سقوط کرد و الان چند روزه منفی هست و یکی دو بار مثبت شده مثلا فالور 39انفالو 40 ینی انفالو تقیری نکرده فقط فالورها حدود 70درصد سقوط کردن
    نکته دیگه اینه که همیشه ساعت دوازده شب آمارگیر آپدیت میشده ولی الان نمی دونم ده صبح، دو بعدظهر اپ میشه مشکل سومم که اون بالای امارگیر که بازه زمانی رو انتخاب می کنیم بهم ریخته رو هم دیگه ست مث عکس زیر:
    https://s4.uupload.ir/files/screenshot_۲۰۲۱۰۸۰۱-۰۴۱۷۳۳_instagram_zaur.jpg

    عکس دومم نمودار ببینید یه روزه 200تا اومده پایین
    https://s4.uupload.ir/files/screenshot_۲۰۲۱۰۸۰۱-۰۴۱۸۲۱_instagram_0eta.jpg

    خواهش می کنم سریع تر جواب بدید، خودتون که می دونید ما بچه وبمسترا چه حرسی می خوریم 😣

    1. سلام
      از زبان فارسی استفاده نکنید تا بهم ریختگی ایجاد نشه.
      علت افت بازدید رو بایستی در تغییرات عملکرد خودتون و تغییرات الگوریتمی اینستاگرام جستجو کنید. علت مشخصی وجود نداره.

    2. حرس ؟؟ تقیر ؟ رشت ؟ بعد واقعا شما وبمستر هستی ؟! شما اول فارسی رو پاس کنید با احترام فراوان !!!!!

  15. سلام وقت بخیر
    ببخشید من حسابم تجاریه ولی بازدیدی که در اطلاعات اماری نشون میده با بازدیدی که زیر پست نوشته میشه فرق دارع
    مثلا زیر پستم نوشته 600تا بازدید ولی در اطلاعات اماری بازدید از خانه 988هست وکلا بازدیدهایی که در اطلاعات اماری نشون میده خیلی بیشتر از زیر پست هست چرااا؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

  16. سلام وقتتون بخیر، پیج من خصوصی هست و پستم ۳۶ تا ویو خورده در حالی که من فقط ۶ تا دنبال کننده دارم چطور این ممکن میشه؟

  17. درود آقای صادقیان
    اگر اکانت اینستگرام تجاری بشه موقع چت کردن بازدید آخرین فعالیت در دایرکت نشون داده میشه؟ یا تنظیمات ب عهده خودمون؟ عشقم آخرین بازدیدش مشخص بود تا این ک اکانت تجاری کرد و آخرین بازدید دیگه نشون داده نمیشه یک بار تنظیمات انجام داد درست شد ولی بازم اونطوری شد.قابل مشاهده نیس میگه بخاطر تجاری شدن اکانتم!!!

  18. سلام من يك پيج كاري دارم كه سال قبل تو كمپين هشتگ مديا شركت كردم حدود ١٠٠ كا فالور گرفتم ولي كلا تناسب پيج ام بهم ريخت الان ويو خيل پايين دارم به نسبت ميزان كل فالور ها راهي وجود داره اين اوضاع بهتر بشه يا كلا پيج رو ببندم

  19. سلام ببخشید یه سوالی داشتم چرا وقتی یه پست میزاریم یبار آمار لایک و برای همه نشون میده یبار آمار کل بازدید میشه کاری کرد برای این ؟ که همیشه کل بازدید و نشون بده ؟

  20. من هیچ چیزی نه برای فروش و نه تبلیغ برای کسی دیگر را دارم فقط اگر پست های جذاب بزارم با تعداد زیاد بازدید میتونم کسب درآمد کنم

    1. بله. در صورتی که در حوزه تولید محتوا مهارت دارید با بنده از طریق واتساپ تماس بگیرید تا در صورت امکان یه فرصت همکاری فراهم بشه.

      1. سلام خسته نباشیدمن داشتم مقاله شمارومطالعه میکردم دنبال یه جواب دیگه ای بودم ک این پاسخ شمارودیدم من پیجم با۶۰کافالوورمتاسفانه شدوبن شدونتونستم کاری براش انجام بدم الان یه هفته هست ک فعالیت نکردم داخلش ویه پیج جدید زدم ولی الان دوساعته ک پست گذاشتم امار‌ش روبهم نشون نمیده نمیدونم چرااحتمال داره بخاطراون پیج قبلیم باشه؟روااینم اثرگذاشته یعنی؟اخه اون پیج فیک زیادخوردمسابقه هشتگ مدیاشرکت کردم پیجموداغون کردن الان ک امارنشون نداداسترس گرفتم ک نکنه این پیج هم مشکلی پیش بیادبراش

  21. سلام و وقت بخیر
    من پیجم پابلیک هستش و تجاری هم کردمش آمار هم برای من نشون میده اما من میخوام که ویو رو برای دیگران هم نشون بده و زیر پست قرار بگیره ویو اگه امکانش هست کمک کنید تا مشکل رو حل کنم

    1. این چیزی نیست که من و شما بتونیم تنظیمش کنیم. خود اینستاگرام به عشق خودش زیر هر پستی هر چیزی بخواد نمایش میده و هرچیزی رو هم که نخواهد مخفی می کنه.

  22. سلام. ۱ سوال اصلا این قسمت view insight من زیر پستها وجود نداره . از کجا فعال میشه؟ لطفا فوری جواب بدین مرسی

  23. سلام ، ایا میشه بفهمیم در قسمت کامنت چه کسی بیشترین تگ و کامنت رو گذاشته ؟؟؟ برای مسابقه ها

  24. سلام وقت بخیر بازدید استوری برای یک کا چند نفر هست البته فالور واقعی یک کا

  25. سلام روز بخیر پست ما تو روز اول 50 بار در اکسپلور دیده شده بود ولی الان هشتگ تو ردیف سوم قرار گرفته از کجا حالا بدونیم دقیقا چندباردر اکسپلور دیده شده؟

  26. سلام ببخشید من پستامو یکی داره گزارش میده پستامم هیچ مشکلی نداره یکیش ۱۴ روز پیش گذاشته بودم بعد دیدم امروز یکی گزارششو داده حذف شده واقعا واقعا مشکلی هم نداشته یکیشم مال دیروز بود با حذف شده امروز یکیم مال یه هفته پیش بود بازم حذف شد راهی هس بفهمم کیه داره گزارش میده یا جلوشو بگیرم واقعا نمیخوام بیشتر از این پستام پاک بشه😡😡😞😖😖
    ممنون خسته نباشید❤❤❤❤

  27. سلام پیج من بیزنسی هست و تماما آمار پیج رو نشون میده ولی متاسفانه مقداری که پستم شیر شده رو نشون نمیده و رنگ علامت شیر کمرنگ شده و بجای عدد زیرش خط تیره کشیده، میشه بگین مشکل از کجاس؟

  28. سلام من سوال داشتم خیلی ممنون میشم جواب بدین من پیجم اول پابلیک بود و اطلاعات آماری پست هم نشون میداد اما بعدش خصوصی کردم و دوباره پابلیک، اما دیگه اطلاعات آماری پستم رو نشون نمیداد. لطفا میشه بگید چطوری میشه درستش کرد؟؟

    1. سلام
      وقتی یک پیج عمومی تجاری شده رو به یک پیج خصوصی تغییر وضعیت بدید و مجدد به حالت عمومی برگردونید، از حالت تجاری خارج میشه و باید مجددا تجاری کنید.
      آمارها تنها در حالتی که پیج، تجاری یا بیزینس باشه نمایش داده میشه.

      1. چجوری میتونیم امار ورودی هر هشتگ رو جداگانه پیدا کنیم؟‌

  29. سلام.. چطوری میشه اطلاعات Insights و بازدید پست های پیج های دیگران رافهمید؟ برنامه برای فهمیدن اطلاعات آماری پست های دیگران وجود دارد؟

  30. سلام.وقت شما بخیر. ببخشید وقتی activity ما فعال باشه و در دایرکت با کسی صحبت کنیم بعد از ۲ هفته به طور خودکار حالت اکتیویتی محو میشد اما خواستم بپرسم الان بعد از چه مدت اکیتویتی محو میشه؟ بعد از گذشت چه قدر؟ شما اطلاعی دارید؟
    (پیج خودم پرایوت هست و پیج مخاطبم پابلیک هست)

  31. سلام وقت بخیر..من‌پیجم پابلیکه ولی گزینه insight ندارم چ طوری فعال کنم؟

  32. سلام. ببخشید یه سوال… یه پیجی من رو فالو کرد ولی من حدس میزنم که از آشناهای خودم باشه. چطوری میتونم بفهمم که این پیج مال کیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.